W Sławnie, w okolicy wiaduktu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 205, układane są nowe instalacje sieci wodociągowej, gazowej i kanalizacji deszczowej. Przerwa w robotach drogowych w tym miejscu związana była z koniecznością wykonania projektu dodatkowego, gdyż w trakcie prac ziemnych okazało się, że dotychczasowe instalacje położone są zbyt płytko.
Dodatkowe prace ziemne związane są z koniecznością obniżenia poziomu jezdni pod wiaduktem, by uzyskał on, wymaganą dla drogi klasy G, wysokość przejazdu wynoszącą 4,2 m. W trakcie prac ziemnych okazało się, że stare instalacje położone są zbyt płytko, by można było prowadzić dalsze roboty ziemne. ZZDW zdecydował się na wykonanie nowych instalacji metodą bezwykopową, stosując tzw „przeciski”. Polegają one na przewierceniu gruntu pod wiaduktem i wciągnięciu do powstałego kanału nowych rur.
Następnie przeprowadzana jest inspekcja rurociągu zdalnie sterowaną kamerą. Analiza filmu wideo z przeglądu kanału jest podstawą do sporządzenia szczegółowego raportu o stanie technicznym rurociągu. W zależności od stopnia uszkodzenia lub zniszczenia kanału i jego klasyfikacji do danej grupy, dobiera się rodzaj techniki wykonania renowacji kanału.
W Sławnie po takiej analizie zastosowano dwie techniki : na odcinkach w lepszym stanie technicznym, po przeprowadzeniu frezowania wnętrz kanałów, poddano je renowacji wykładziną z rur z włókna szklanego, które utwardzono na miejscu za pomocą promieni UV. Tam gdzie stara instalacja znajdowała się w złym stanie technicznym np. miała odcinki zapadnięte, przeprowadzono jej wymianę metodą wyburzeniową (tzw kraking). Ta ostatnia metoda polega na kruszeniu starego kanału z mniejszym lub większym poszerzeniem przestrzeni (kawałki starej rury są wciskane w grunt) za pomocą specjalnej głowicy połączonej z wyciągarką. Nowy rurociąg wciągany jest równocześnie z głowicą rozrywającą i rozszerzającą kanał.
Wykonawcą robót instalacyjnych jest firma Blejkan, natomiast roboty drogowe realizuje firma Infrabud z Koszalina. Inwestycja ma zostać zakończona do końca października tego roku. Zakres robót obejmuje wymianę całej konstrukcji jezdni, położenie nowych warstw bitumicznych, budowę ciągów pieszo-rowerowych i elementów uspokojenia ruchu, a także budowę trzech rond, z których pierwsze na ul. Mickiewicza jest już gotowe.