Tytuł projektu:
„Przebudowa i rozbudowa mostu na Odrze Zachodniej na drodze wojewódzkiej nr 120 w Gryfinie”
Uczestnicy procesu inwestycyjnego:
Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie ul. Korsarzy 34, Szczecin |
|
Wykonawca: |
|
Realizator umowy: |
|
Zarządzający Projektem: PBTK TRAKT w Szczecinie Sp. z. o. o. ul. Energetyków 9, 70-656 Szczecin |
|
Kierownik Projektu: Wiesław Kot |
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Opis projektu:
Przebudowa i rozbudowa mostu na Odrze Zachodniej na drodze wojewódzkiej nr 120 w Gryfinie polega na:
1. Dział ogólny
2. Roboty mostowe
3. Branża drogowa
Stan istniejący na dzień 31.08.2012 roku:
Wykonawca przystąpił do prac rozbiórkowych nawierzchni drogi dojazdowej do mostu. Wykonano rozbiórkę z kostki granitowej na dojeździe do mostu od strony niemieckiej.
1. Branża drogowa:
• Roboty pożarowe – 0,19 km
• Rozbiórka nawierzchni z kostki kamiennej rzędowej – 692,40 m2
• Rozbiórka nawierzchni z kostki kamiennej 10x10 – 378,60 m2
• Rozbiórka chodników z kostki betonowej gr 6cm – 260,51 m2
• Rozbiórka nawierzchni chodnika z kostki kamiennej 8x8 – 7,21 m2
• Rozbiórka krawężników betonowych – 145,78 mb
• Rozbiórka obrzeży betonowych – 200 mb
Wartość wykonanych robót od początku budowy 100.000,00 złotych
Stan istniejący na dzień 31.01.2012 roku:
Wykonawca robót dokonał oznakowania robót drogowych zgodnie z projektem oraz oznakowanie toru wodnego zgodnie z zatwierdzonym projektem, wykonał wycinkę drzew z karczowaniem pni, roboty pomiarowe w terenie. Wykonawca wykonał całkowitą rozbiórkę żelbetowych płyt na wspornikach chodnikowych oraz zrealizował w 30% rozbiórkę płyty pomostowej ustroju nośnego na obiekcie mostowym (rozebrano pomost na przęśle środkowym – nad torem wodnym).
Stan istniejący na dzień 29.02.2012 roku:
Wykonawca wykonał wzmocnienie konstrukcji oraz montaż rusztowań do prowadzenia prac spawalniczych wzmocnienia konstrukcji elementów kraty i płyty mostu. Przeprowadzony został montaż konstrukcji do podniesienia i oparcia mostu. Wzmocniono elementy konstrukcję stalową słupów, krzyżulców i pasów. Wykonana została budowa oraz montaż konstrukcji rusztowań i przejezdnych i stacjonarnych dla prowadzenia prac antykorozyjnych i szalowania płyty pomostu.
Wartość wykonanych robót przedstawionych do zafakturowania od początku budowy - 372.206,41 złotych.
Stan istniejący na dzień 31.03.2012 roku:
Wykonawca robót wykonał Tablice Informacyjne Intrereg zgodnie z wytycznymi.
Wykonawca wykonał całkowitą rozbiórkę krawężników mostowych z odwozem na plac składowy RDW Chojna oraz dokonał całkowitej rozbiórki płyty żelbetowej płyty pomostowej z betonu Rw200 z utylizacją betonu. Wykonano równocześnie rozbiórkę betonowych skrzydełek i ścianki zaplecznej przyczółków z utylizacją odpadów betonowych.
Wykonawca przedstawił do zatwierdzenia projekt technologii podnoszenia obiektu.
Trwają roboty związane z przygotowaniem obiektu do podniesienia i wzmacnianie konstrukcji.
Za miesiąc marzec wykonawca nie złożył dokumentów płatnościowych.
Stan istniejący na dzień 30.04.2012 roku:
Wykonawca robót wykonał Tablice Informacyjne Intrereg zgodnie z wytycznymi
Wykonawca wykonał całkowitą rozbiórkę krawężników mostowych z odwozem na plac składowy RDW Chojna oraz dokonał całkowitej rozbiórki płyty żelbetowej płyty pomostowej z betonu Rw200 z utylizacją betonu. Wykonano równocześnie rozbiórkę betonowych skrzydełek i ścianki zaplecznej przyczółków z utylizacją odpadów betonowych.
Wykonano podniesienie obiektu o ca 100 cm zgodnie z projektem i wykonano montaż podpór stalowych na filarach z wykonaniem zbrojenia. Wykonano wzmocnienie konstrukcji stalowej na całości obiektu przewidziane w dokumentacji projektowej.
Opuszczono obiekt na wszystkie podpory stałe.
Wykonawca rozpoczął prace związane z czyszczeniem konstrukcji i rozpoczął prace antykorozyjne na konstrukcji.
W miesiącu kwietniu wykonawca złożył dokumenty płatnościowe na kwotę 475.627,93 zł
Stan istniejący na dzień 31.05.2012 roku:
Wykonano zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji wraz z malowaniem farbami epoksydowymi i poliuretanowymi na powierzchni około 1/4 mostu. Wykonano ciosy podłożyskowe na przyczółkach i wykonano rektyfikację łożysk na podporach. Rozpoczęto zbrojenie nadbudowy przyczółków i skrzydełek z przygotowaniem do betonowania przyczółków i skrzydełek. Rozpoczęto prace związane z wykonaniem nasypów na dojazdach do mostu.
W miesiącu maju wykonawca złożył dokumenty płatnościowe na kwotę 667.941,94 zł wraz z kompletem kart obmiarowych.
Stan istniejący na dzień 29.06.2012 roku:
Opuszczono obiekt na wszystkie podpory stałe. Wykonano nadbudowy przyczółków i skrzydełek z przygotowaniem do ułożenia płyt przejściowych. Wykonano nasypy na dojazdach do mostu po stronie polskiej i przystąpiono do prac po stronie niemieckiej. Wykonano częściowo szalunki i zbrojenie płyty pomostowej na obiekcie mostowym.
W miesiącu czerwcu wykonawca złożył dokumenty płatnościowe na kwotę 818.969,11 zł wraz z kompletem kart obmiarowych.
Stan istniejący na dzień 31.07.2012 roku:
Wykonano szalunki i zbrojenie płyty pomostowej na obiekcie mostowym oraz wykonano płytę żelbetową bez płyt chodnikowych. Wykonane zostały murki oporowe oraz ustrój płytowy. Osadzono również dylatacje i sączki odwadniające. Zakończono prace przy zabezpieczeniu kabli teletechnicznych. Wykonawca ukończył pracy związane wykonanie podbudowy pod zjazdy.
W miesiącu lipcu wykonawca złożył dokumenty płatnościowe na kwotę 1.104.685,34 zł wraz z kompletem kart obmiarowych.
Stan istniejący na dzień 31.08.2012 roku:
Wykonano nawierzchnię asfaltową z masy SMA na obiekcie mostowym i na dojazdach po stronie polskiej i niemieckiej.
Zamontowano balustrady stalowe na nasypach dojazdów oraz bariery energochłonne SP-06 po stronie polskiej i niemieckiej.
Wykonano chodniki z kostki betonowej gr. 8 cm po stronie polskiej i niemieckiej.
Zakończono prace związane z wykonaniem kolektorów odwodnienia na obiekcie mostowym i na dojazdach po stronie polskiej i niemieckiej z odprowadzeniem wód do rzeki.
W miesiącu sierpniu wykonawca złożył dokumenty płatnościowe na kwotę 1.306.301,56 zł wraz z kompletem kart obmiarowych.
Stan istniejący na dzień 28.09.2012 roku:
Zamontowano całodobowe oznakowanie nawigacyjne i zamontowano ekrany radarowe.
Wykonawca zakończył pracy związane z wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
Zakończono prace związane z umocnieniem skarp, brukiem z kostki kamiennej.
Wykonano zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych.
W miesiącu wrześniu wykonawca złożył dokumenty płatnościowe na kwotę 485.074,52 zł wraz z kompletem kart obmiarowych.
Stan istniejący na dzień 30.11.2012 roku:
Zgodnie z Protokołem Nr 1 z dnia 30.11.2012r. odbioru końcowego robót, inwestycja została zakończona.