Tytuł projektu:
„Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 177 na odcinku Sośnica-Mirosławiec”
Uczestnicy procesu inwestycyjnego:
Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie ul. Korsarzy 34, Szczecin |
|
Wykonawca: EUROVIA POLSKA S.A. ul. Tartaczna 9, 70-893 Szczecin |
|
Realizator umowy: Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin |
|
Zarządzający Projektem: Tebodin SAP-Projekt Sp. z o.o. ul. Taśmowa 7; 02-677 Warszawa, Siedziba spółki: ul. Miedziana 19/1; 71-636 Szczecin |
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Opis projektu:
Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 177 na odcinku Sośnica – Mirosławiec obejmuje rozbudowę drogi poprzez podniesienie jej parametrów technicznych. Przebudowa drogi obejmuje odcinek ponad 12km. Istniejąca jezdnia zostanie poszerzona do szerokości 6,0 m, a na odcinku gdzie droga przebiega przez drogowy odcinek lotniskowy na długości ponad dwóch kilometrów, szerokość jezdni będzie wynosiła 7,0m plus obustronne pobocza utwardzone (bitumicznie) po 2,5m z każdej strony. Wzmocnienie nawierzchni drogi zakłada wykonanie warstwy wyrównawczo-wzmacniającej z mieszanki mineralno-bitumicznej oraz ułożenie górnej warstwy bitumicznej - warstwa ścieralna. Projekt przewiduje wykonanie zjazdów bitumicznych, pod którymi zostaną wykonane przepusty. Pobocza gruntowe zostaną odpowiednio wyprofilowane i zagęszczone. Ponadto projekt zakłada wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego.
Stan istniejący, na dzień przekazania placu budowy 27.08.2009 roku:
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 28.10.2009 roku:
W połowie września rozpoczęto prace geodezyjne natomiast na początku października rozpoczęto prace ziemne. Wykonywane jest korytowanie pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach drogi z jednoczesnym usunięcie nadmiaru gruntu z poboczy. Obecnie trwają prace na odcinku długości około 3,5km.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 30.11.2009 roku:
Wykonywane jest korytowanie pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach drogi z jednoczesnym usunięcie nadmiaru gruntu z poboczy. Na drogowym odcinku lotniskowym długości około 2,1km zostały ułożone warstwy bitumiczne tj. warstwa wyrównawczo-wzmacniająca i warstwa ścieralna.
Zaawansowanie całkowite robót na 30.11.2009r. wynosi około 27% wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 05.01.2010 roku:
Na poczatku grudniu prowadzono prace związane z korytowaniem pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach z jednoczesnym wypełnieniem koryta kruszywem. W związku z niekorzystną pogodą prace zostały przerwane do momentu poprawienia warunków atmosferycznych.
Zaawansowanie całkowite robót na 05.01.2009r. wynosi około 28% wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 02.02.2010 roku:
W miesiącu styczniu 2010 tak jaki i w miesiącu grudniu prace zostały zawieszone na skutek obfitych opadów śniegu i niskiej temperatury. Odcinek przebudowywanej drogi został zabezpieczony i oznakowany.
Zaawansowanie całkowite robót na 02.02.2010r. wynosi około 28% wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 26.02.2010 roku:
W miesiącu luty 2010 tak jaki i w miesiącu grudniu i styczniu prace zostały zawieszone na skutek obfitych opadów śniegu i niskiej temperatury. Odcinek przebudowywanej drogi został zabezpieczony i oznakowany.
Zaawansowanie całkowite robót na 26.02.2010r. wynosi około 28% wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 31.03.2010 roku:
Po przerwie zimowej prace zostały wznowione z dniem 25.03.2010r.. Wykonawca robót przystąpił do wykonywania koryta pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach drogi z jednoczesnym uzupełnieniem koryta kruszywem łamanym.
Zaawansowanie całkowite robót na 31.03.2010r. wynosi około 28% wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 30.04.2010 roku:
Z uwagi na fakt że jest to odcinek szlakowy Wykonawca robót nadal wykonuje koryta pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach drogi z jednoczesnym uzupełnieniem koryta kruszywem łamanym.
Zaawansowanie całkowite robót na 30.04.2010r. wynosi około 34 % wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 01.06.2010 roku:
Z uwagi na fakt, że jest to odcinek szlakowy Wykonawca robót nadal wykonuje koryta pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach drogi z jednoczesnym uzupełnieniem koryta kruszywem łamanym. Wykonawca rozpoczął układanie warstw bitumicznych na odcinku od m. Sośnica do odcinka lotniskowego.
Zaawansowanie całkowite robót na 01.06.2010r. wynosi około 37 % wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 30.06.2010 roku:
Wykonawca robót ma na ukończeniu koryta pod warstwy konstrukcyjne na zaprojektowanych poszerzeniach drogi z jednoczesnym uzupełnieniem koryta kruszywem łamanym. Wykonawca jest w trakcie układanie warstw bitumicznych na odcinku od m. Sośnica do odcinka lotniskowego.
Zaawansowanie całkowite robót na 30.06.2010r. wynosi około 48 % wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 31.07.2010 roku:
Wykonawca robót jest w trakcie układania warstw bitumicznych na odcinku od lotniska do skrzyżowania z drogą nr 10, jednocześnie rozpoczęto wykonywanie zjazdów na drogi gruntowe. Wywożony jest nadmiar gruntu z poboczy, który nie nadaje się do ponownego wbudowania z jednoczesnym profilowaniem skarp.
Zaawansowanie całkowite robót na 31.07.2010r. wynosi około 65 % wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 31.08.2010 roku:
Zostało zakończone układanie warstwy ścieralnej na odcinku szlakowym. Trwają prace związane z wykonaniem zjazdów na drogi gruntowe z jednoczesnym wykonywaniem przepustów pod tymi zjazdami. Wywożony jest nadmiar gruntu z poboczy, który nie nadaje się do ponownego wbudowania z jednoczesnym profilowaniem skarp.
Zaawansowanie całkowite robót na 31.08.2010r. wynosi około 90 % wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 30.09.2010 roku:
W dniu 30.09.2010 wykonawca zgłosił budowę do odbioru. W najbliższym czasie zostanie dokonany odbiór budowy. Załączone zdjęcia przedstawiają stan robót na dzień 24.09.2010r gdzie prowadzono prace związane z wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego jak i profilowaniem skarp i poboczy.
Zaawansowanie całkowite robót na 31.09.2010r. wynosi około 90 % wartości projektu.
Informacja o stanie realizaji projektu na dzień 30.10.2010 roku:
W miesiącu październiku zakończono realizację projektu protokołem odbioru technicznego z dnia 13.10.2010r. Zakończony odcinek (szlakowy) stanowi pierwszy etap realizowanego zadania. Obecnie trwają prace budowlane na odcinku dr wojewódzkiej nr 177 przez miejscowość Sośnica – drugi etap.