Tytuł projektu:
„Przebudowa przejścia przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej nr 162”
Uczestnicy procesu inwestycyjnego:
Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie ul. Korsarzy 34, Szczecin |
|
Wykonawca: |
|
Realizator umowy: Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin |
|
Zarządzający projektem: Komplet Inwest s.j., Tomasz Granops, Elżbieta Prażmowska-Nieboj ul. Nadbrzeżna 17, 66-400 Gorzów Wielkopolski, Siedziba spólki: ul. Miedziana 19/1, 71-636 Szczecin |
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Opis projektu:
Przebudowa przejścia przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej nr 162 w m. Sławoborze jest realizowana na odc. o dł. ok. 2,4 km o nawierzchni bitumicznej , klasy G. Zakres przebudowy obejmuje branże: drogową ( przebudowa ulic, chodników, zatok autobusowych, przebudowa skrzyżowania zwykłego na skrzyżowanie typu rondo; mostową – rozbiórka starego i budowa nowego mostu; budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej; przebudowa oświetlenia drogowego; branżę telekomunikacyjną.
Stan istniejący, na dzień przekazania placu budowy 07.09.2010 roku:
W dniu 07.09.2010 r. nastąpiło przekazanie Wykonawcy, tj. wybranej w drodze przetargu STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa, przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich, tj. Realizatora Umowy, placu budowy w terenie. Przekazanie placu odbyło się przy udziale przedstawicieli firmy Zarządzającej - Komplet Inwest s.j.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.10.2010 roku:
W miesiącu październiku Wykonawca przygotował oznakowanie objazdu – w ciągu drogi powiatowej, na czas prowadzenia robót związanych z przebudową mostu na rzece Pokrzywnicy. Rozpoczął także prace związane z przebudową mostu, to jest wykonał prace rozbiórkowe oraz rozpoczął zabijanie ścianki szczelnej.
Zaawansowanie całkowite robót na 31.10.2010r. wynosi około 1,5 % wartości projektu.
Informacje o stanie projektu na dzień 30.11.2010 roku:
W miesiącu listopadzie Wykonawca kontynuował prace polegające na zabijaniu ścianki szczelnej, niezbędnej dla potrzeb budowy przyczółków nowego most nad rzeką Pokrzywnicą.
Rozpoczęto roboty związane z budową przyczółków.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.12.2010 roku:
W miesiącu grudniu – ze względu na panujące warunki zimowe – trwała przerwa w robotach.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.01.2011 roku:
W miesiącu styczniu 2011 r. realizowano:
Informacje o stanie projektu na dzień 28.02.2011 roku:
W miesiącu lutym 2011 r. realizowano obiekt mostowy.
Podjęto działania mające na celu wprowadzenie ruchu wahadłowego na drodze objazdowej z uwagi na problemy mijania się samochodów ciężarowych.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.03.2011 roku:
W miesiącu marcu 2011 r. realizowano:
1.Roboty związane z budową obiektu mostowego:
2. Na wyłączonym z ruchu odcinku drogi rozpoczęto prace rozbiórkowe
3. Rozpoczęto roboty związane z budową kanalizacji deszczowej
4. Kontynuowano prace związane z remontem nawierzchni w ciągu drogi objazdowej
Informacje o stanie projektu na dzień 30.04.2011 roku:
W miesiącu kwietniu 2011 r. wykonywano:
1. Roboty drogowe na odcinku wyłączonym z ruchu:
2. W ramach robót związanych z budową nowego obiektu mostowego trwały prace obejmujące wykonywanie zbrojenia i betonowanie płyty pomostu.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.05.2011 roku:
W miesiącu maju 2011 r. kontynuowano roboty drogowe na odcinku wyłączonym z ruchu (~ 500 mb), polegające na ustawieniu krawężnika, wykonywaniu konstrukcji i nawierzchni chodników i zjazdów oraz roboty związane z wykonaniem kanalizacji deszczowej na tym odcinku.
W ramach robót mostowych prowadzone były prace związane z wykonywaniem kap chodnikowych, izolacją wodoszczelną płyty pomostu, ustawieniem krawężników, przygotowaniem do warstwy wiążącej z asfaltu twardolanego. Rozpoczęto brukowanie powierzchni stożków.
Informacje o stanie projektu na dzień 30.06.2011 roku:
W miesiącu czerwcu 2011 r. w ramach robót drogowych wykonano usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humus), prowadzono roboty rozbiórkowe ( rozbiórki podbudów, nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, elementy chodników. prace dotyczące odwodnienia korpusu drogowego (regulacja studzienek). Rozpoczęto realizację podbudowy z kruszywa łamanego, nawierzchnie z betonowych kostek brukowych, elementy ulic (chodniki).
W ramach robót sanitarnych realizowano prace związane z budową osadników ścieków deszczowych, studni, kanałów deszczowych, wpustów deszczowych.
W ramach robót mostowych kontynuowano roboty: fundamentowe, izolacyjne oraz roboty związane z budowaniem krawężników mostowych.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.07.2011 roku:
W miesiącu lipcu 2011 r. na projekcie pn. „Przejście przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 162” trwały prace związane z:
W branży drogowej:
W branży mostowej:
W branży sanitarnej realizowano: studnie rewizyjne, kanały deszczowe i wpusty deszczowe
Informacje o stanie projektu na dzień 31.08.2011 roku:
W miesiącu sierpniu 2011 r. na projekcie pn. „Przejście przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 162” trwały prace związane z:
Branża sanitarna:
Kontynuacja robót na odcinku od ulicy Kolejowej w stronę Kołobrzegu. Wykonywano:
Branża drogowa:
Kontynuacja robót chodnikowych:
Informacje o stanie projektu na dzień 30.09.2011 roku:
I Branża drogowa:
Realizowane roboty:
1. Kontynuacja robót chodnikowych:
2. Zjazdy na posesje
3. Usuwano karcze z pasa przewidzianego na poszerzenie
II Branża sanitarna:
wykonywano kanał deszczowy w obrębie skrzyżowania ulicy Świdwińskiej z ulicą Lipową oraz wzdłuż ulicy Świdwińskiej
III Branża energetyczna:
Informacje o stanie projektu na dzień 31.10.2011 roku:
Branża drogowa:
Branża sanitarna:
Trwają przygotowania do układania masy bitumicznej ( warstwy podbudowy i warstwy wyrównawczej) na odcinkach na których ustawione zostały krawężniki.
Informacje o stanie projektu na dzień 30.11.2011 roku:
Branża drogowa:
Branża sanitarna:
Informacje o stanie projektu na dzień 31.12.2011 roku:
Branża drogowa:
W obrębie zaprojektowanego ronda wykonano przepust elektryczny oraz ustawiony został jeden słup oświetleniowy.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.01.2012 roku:
W miesiącu styczniu 2012 r. z uwagi na warunki zimowe na projekcie realizowano roboty w ograniczonym zakresie.
W branży drogowej realizowano prace przygotowawcze w obrębie zaprojektowanego ronda, dotyczące wykonania chodnika, krawężnika i parkingu, a także roboty brukarskie i chodnikowe związane z realizacją zatoki autobusowej.
Informacje o stanie projektu na dzień 28.02.2012 roku:
W miesiącu lutym 2012 r. z uwagi na panujące warunki atmosferyczne, to jest opady śniegu i bardzo niskie temperatury, sięgające poniżej -20°C, na projekcie roboty zostały wstrzymane
W branży drogowej realizowano prace przygotowawcze w obrębie zaprojektowanego ronda, dotyczące wykonania chodnika, krawężnika i parkingu, a także roboty brukarskie i chodnikowe związane z realizacją zatoki autobusowej.
Informacje o stanie projektu na dzień 31.03.2012 roku:
Roboty drogowe:
1. realizowano roboty będące kontynuacją przerwanych robót, tj.: roboty brukarskie,
2. roboty wynikające z programu naprawczego dla ław betonowych pod krawężniki – w ciągu ulicy Kołobrzeskiej,
3. ustawianie krawężników i wykonywanie zabruków wysp separacyjnych na wlotach nowobudowanego ronda oraz wykonanie wokół wyspy środkowej pierścienia z kostki kamiennej.
4. humusowanie i obsiewanie trawą zieleńców,
5. rozpoczęto roboty bitumiczne
Branża sanitarna: kontynuowano budowę kolektora deszczowego oraz regulacje wpustów
Informacje o stanie projektu na dzień 30.04.2012 roku:
Roboty drogowe:
1. chodniki z kostki brukowej betonowej (w ciągu ulicy Świdwińskiej),
2. zabruki na wlotach i pierścieniu ronda
3. roboty bitumiczne, w ciągu ulic: Kołobrzeskiej i Świdwińskiej, a także na rondzie
Branża sanitarna: dokończone zostały roboty polegające na budowie kanalizacji deszczowej (kolektor, przykanaliki)
Informacje o stanie projektu na dzień 31.05.2012 roku:
Na koniec miesiąca maja 2012 r. zostały zakończone wszystkie roboty.
31 maja br. Wykonawca zgłosił zakończenie robót.
W ciągu miesiąca maja wykonywane były niżej wymienione roboty:
1. Prowadzone były roboty wykończeniowe, w tym: humusowanie poboczy i skarp, obsiewanie trawą. Wykonywano oznakowanie pionowe i poziome.
2. Wykonywane były roboty porządkowe
3. Zostały zakończone roboty wszystkich branż.
Inżynier Projektu, w imieniu Realizatora umowy, tj. ZZDW w Koszalinie wystąpił do nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie.