Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
- data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych - 01.12.2016 rok
- wartośc umowy z Wykonawcą robót budowlanych (brutto) - 2 480 298, 60 zł
- planowana data zakończenia umowy - 31.08.2017 rok
- data przekazania placu budowy Wykonawcy robót - 01.12.2016 rok.
Opis projektu:
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa mostu nad rzeką Łoźnicą wraz z dojazdami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 151 w km 18+196 w m. Łobez.
Zakres robót budowlanych obejmuje:
- rozbiórkę starego mostu i budowę nowego
- przebudowę jazu
- budowę tymczasowej drogi objazdowej wraz z przepustem na rzece
- wykonanie robót rozbiórkowych
- wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni i warstwy ścieralnej
- budowa chodników
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego
Stan istniejący na dzień przekazania placu budowy 01.12.2016:
Stan istniejący na dzień 31.03.2017:
W miesiącu marcu Wykonawca wykonał drogę objazdową i z dniem 28.03.2017 wprowadził tymczasową organizację ruchu zamykając odcinek drogi 151 na którym realizowana będzie budowa nowego mostu. .
Aktualnie zostały wykonane roboty rozbiórkowe w zakresie frezowania nawierzchni na moście i części dojazdów, rozbiórka kostki kamiennej oraz podbudowy, demontaż konstrukcji stalowej i mechanizmów jazu, demontaż pomostu jazu i ogrodzenia z siatki. Wykonano częściowe rozbiórki chodników, krawężników.
Trwają prace związane m.in. z przełożeniem kabli 15kv i oświetlenia ulicznego oraz prace związane z przebudową wodociągu. Ponadto wykonywana jest częściowa rozbiórka obiektu.
Stan istniejący na dzień 30.04.2017:
W miesiącu kwietniu 2017 r. z najważniejszych robót wykonano:
- przebudowa wodociągu – etap 1
- przebudowa sieci 15KV
- zabezpieczenie oświetlenia ulicznego na czas budowy
- usunięcie kolizji kabli niskiego napięcia kolidujących ze ściankami szczelnymi
- wykonano zabezpieczenie wykopów grodzicami stalowymi
- wykonano około 60 % wykopów pod przyczółki
- zakończono rozbiórkę mostu
- wykonano prefabrykację całości stali zbrojeniowej
Stan istniejący na dzień 31.05.2017:
W miesiącu maju 2017 r. z najważniejszych robót wykonano:
- zbrojenie i betonowanie ławy i korpusu przyczółka od strony Łobza
- izolacja ławy i zasypka do góry ławy od str. Łobza
- rozbiórki i wykopy od strony Świdwina
- „korki” pod przyczółek mostu oraz przyczółek prawy jazu.
- zbrojenie i deskowanie ławy fundamentowej przyczółka mostu od str. Świdwina
Stan istniejący na dzień 30.06.2017:
W czerwcu 2017 r. wykonano:
- Oba przyczółki – etap I
- Ciosy podłożyskowe oraz zamontowano łożyska
- Belki nadłożyskowe stanowiące podstawę pod belki przęsła mostu.
- „korek” pod płytę wypadową jazu wraz z progiem i montażem elementów stalowych konstrukcji jazu.
- Zbrojenie i deskowanie drugiego etapu ściany filara jazu
- Wykonano zbrojenie i rozpoczęto montaż deskowania II etapu przyczółka prawego jazu.
- Wykonano izolacje powłokowe ław fundamentów oraz część izolacji z papy termozgrzewalnej.
- Wykonano częściowe zasypki podpór.
Stan istniejący na dzień 31.07.2017:
W lipcu 2017 r. wykonano:
- montaż belek Kujan
- montaż zastawek i mechanizmów jazu
- zakończono betonowania jazu
- wyciągnięto tymczasowe ścianki szczelne
- umocnienia rzeki za jazem i pod mostem – materace gabionowe
- częściowe odmulenie rzeki (za jazem w dół rzeki)
- rozpoczęto montaż zbrojenia płyty ustroju nośnego
Stan istniejący na dzień 31.08.2017:
W sierpniu 2017 r. wykonano:
- zakończono zasypki za przyczółkami
- zakończono roboty żelbetowe (płyta ustroju nośnego, kapy chodnikowe, ścianki zapleczne i skrzydła wraz z gzymsami, płyty przejściowe)
- wykonano izolacje termozgrzewalne od strony zasypowej przyczółków, pod kapy chodnikowe i na płytach przejściowych
- wykonano izolacjonawierzchnię na chodnikach (2 warstwy, pozostała do wykonania warstwa kolorystyczna)
- wykonano 5mb muru z koszy gabionowych (w przekroju 2x2m)
- obsadzono sączki
- zamontowano krawężniki kamienne na obiekcie
- zamontowano balustrady ochronne
- wykonano beton wyrównawczy na płytach przejściowych od strony Świdwina.
Stan istniejący na dzień 30.09.2017:
We wrześniu 2017 r. wykonano:
Z najważniejszych robót we wrześniu wykonano:
1. Roboty na ciągu głównym
- nasypy
- podbudowę 0/31,5
- podbudowę bitumiczną
- izolację płyty pomostu
- warstwę wiążącą (na dojazdach bitumiczną na obiekcie asfalt lany)
- warstwę ścieralną
- wykonano dylatację bitumiczną
- oznakowanie poziome i pionowe
2. Pozostałe roboty
- wykonano korektę objazdu -zgodnie z ustaleniami – oraz frezowanie i rozbiórkę pozostałej części skrzyżowania i ulicy pod wiadukt
- zakończono żywicę kap chodnikowych
- zakończono chodnik wzdłuż młyna i umocnienie płytami ażurowymi
- ustawiono krawężniki drogowe(ciąg główny i częściowo na zjazd w ulicę do wiaduktu
- wykonano zjazd przy młynie z kostki betonowej i frezowiny
- ustawiono tablicę informacyjną/pamiątkową
- wykonano humusowanie skarpy przy prawym przyczółku jazu.
- umocnienie pobocza frezowiną -strona lewa za mostem w kierunku Świdwina
- po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie przełożono ruch z tymczasowego objazdu na most.
Termin zakończenia robot – 31.10.2017 r.
Stan istniejący na dzień 31.10.2017:
W miesiącu październiku zakończono 100% robót. Wykonawca zgłosił zadanie do odbioru końcowego. Nadzór Inwestorski weryfikuje dokumenty odbiorowe. Zakończenie czynności odbiorowych planowane jest do końca listopada 2017 r.
Stan istniejący na dzień 27.11.2017:
W dniu 27.11.2017 r. Komisja odbiorowa powołana przez Przedstawiciela Zamawiajacego dokonała odbioru końcowego zdania.