Tytuł projektu:
Budowa obejścia m. Trzebiatów – połączenie drogi wojewódzkiej nr 103 i nr 102
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020.
Cel projektu: Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum m. Trzebiatów
Planowane efekty: Budowa lub przebudowa dróg wojewódzkich
Beneficjent: Województwo Zachodniopomorskie
Wartość całkowita projektu: 25 742 303,25 zł
Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 20 959 484,56 zł
Dofinansowanie ze Środków Budżetu Państwa: 2 465 821,70 zł
Uczestnicy procesu inwestycyjnego: Wykonawca: Zarządzający projektem: KD Inzynieria
Zamawiający:
Województwo Zachodniopomorskie
ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin
STRABAG Sp. z o.o.
ul. Parzniewska 10. 05-800 Pruszków
Realizator umowy:
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie
ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin
ul. 26 Kwietnia 81A/20
71-126 Szczecin
Informacje ogólne o umowie z Wykonawcą robót budowlanych:
Data zawarcia umowy z Wykonawcą robót budowlanych – 07.12.2020 r.
Wartość umowy z Wykonawcą robót budowlanych (brutto) – 20 338 152, 43 zł
Planowana data zakończenia umowy (wraz z Aneksem) - 30.10.2022 r.
Data przekazania placu budowy Wykonawcy robót - 18.12.2020 r.
Opis projektu:
Przedmiotem zamówienia jest budowa obejścia m. Trzebiatów o długości 1,70km, łączącej drogę wojewódzka 102 i 103.
Zakres robót budowlanych będzie obejmował:
• wycinkę drzew i krzewów kolidujących z projektowaną inwestycją;
• wykonanie robót rozbiórkowych;
• wykonanie wymiany gruntów słabonośnych;
• wykonanie kolumn przemieszczeniowych;
• wykonanie robót nawierzchniowych na drodze wojewódzkiej (wykonanie warstwy podbudowy z BA, warstwy wiążącej z BA oraz warstwy ścieralnej z SMA);
• budowę chodników, ciągów pieszo – rowerowych i ścieżek rowerowych;
• budowę elementów spowalniających ruch;
• budowę ronda na DW 102;
• budowę oświetlenia ulicznego;
• przebudowę sieci elektroenergetycznych;
• przebudowę linii telekomunikacyjnych;
• przebudowę wodociągu;
• przebudowę sieci sanitarnej tłocznej;
• przebudowę sieci gazowej niskiego ciśnienia;
• budowę przepustów;
• wykonanie wpustów ulicznych;
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;
Stan istniejący, na dzień przekazania placu budowy 18.12.2020 r.:
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 1.04.2021 r.:
W pierwszym kwartale 2021r. wykonano następujące roboty:
• Wycinka drzew i krzewów (oprócz działki 293/1);
• Wykonano wymianę gruntu na odcinku 0+705 – 0+770;
• Usunięto kolizje z wodociągiem na ul. Parkowej;
• Usunięto kolizję z kablem 0,4kV na ul. Parkowej;
• Rozpoczęto prace związane ze wzmocnieniem podłoża gruntowego na odcinku 0+330 - 0+705;
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 1.07.2021 r.:
W drugim kwartale 2021 r. wykonano następujące roboty:
• wykonano wymianę gruntu na odcinku 0+040 – 0+150 oraz 0+280 – 0+330;
• wykonano platformę roboczą w km 0+330 – 0+705 oraz w km 1+420 – 1+540;
• usunięto kolizje z siecią SN 15kV;
• usunięto kolizje z siecią sanitarną na ul. Parkowej;
• wykonano nasypy w km 0+000 – 0+320;
• ułożono przepusty w km 1+580, 0+850, 0+800;
• rozpoczęto prace związane z usunięciem kolizji z siecią gazową na ul. Parkowej;
• wykonano podbudowę z gruntu stabilizowanego cementem oraz z kruszywa łamanego – rondo na DW102;
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 1.10.2021 r.:
W trzecim kwartale 2021 r. wykonano następujące roboty:
• wykonano wzmocnienie podłoża gruntowego z zastosowaniem pali przemieszczeniowych w km 0+330 – 0+705 oraz w km 1+420 – 1+540;
• usunięto kolizję z siecią gazową na ul. Parkowej;
• rozpoczęto budowę pierścienia ronda na ul. Parkowej;
• rozpoczęto budowę ekranu akustycznego na ul. Parkowej;
• ułożono warstwę podbudowy oraz warstwy wiążącej z betonu asfaltowego od km 0+000 do km 0+100, oraz na rondzie (ul. Parkowa);
• humusowanie skarp;
• budowa oświetlenia ulicznego;
• budowa ciągu pieszo rowerowego wzdłuż obwodnicy;
• wykonano materac w km 1+420 do 1+450;
• ustawianie krawężników i obrzeży na ul. Parkowej;
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 03.01.2022 r.:
W czwartym kwartale 2021 r. wykonano następujące roboty:
• humusowanie skarp;
• wykonano warstwy konstrukcyjne nawierzchni wraz z warstwą podbudowy bitumicznej i warstwy wiążącej w km 0+000 – 0+330 i 1+300 – 1+697;
• budowa oświetlenia ulicznego;
• budowa ciągu pieszo rowerowego wzdłuż obwodnicy;
• wykonano materac w km 0+330 – 0+70;
• ustawiano krawężników i obrzeży na ul. Parkowej;
• wycinka drzew;
• prace brukarskie na ul. Parkowej;
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 01.04.2022 r.:
W pierwszym kwartale 2022 r. wykonano następujące roboty:
• zdjęcie warstwy humusu w km 0+850 – 1+300;
• wykonanie drenażu w km 0+220 – 0+715 strona prawa;
• kontynuowano roboty brukarskie;
• wykonano podbudowę z gruntu stabilizowanego cementem w km 0+300 – 0+730;
• ułożono przepust na ul. Pakowej;
• humusowanie skarp;
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 1.07.2022 r.:
W drugim kwartale 2022 r. wykonano następujące roboty:
• budowa przepustu w km 1+045;
• wykonano podbudowę z gruntu stabilizowanego cementem i podbudowę z kruszywa w km 1+045;
• układano warstwy bitumiczne (podbudowa, wiążąca i ścieralna);
• kontynuowano budowę oświetlenia ulicznego;
• układano warstwy bitumiczne (wiążąca i ścieralna) na ciągu pieszo – rowerowym;
• rozpoczęto prace związane z wykonaniem poboczy;
Informacje o stanie zaawansowania projektu na dzień 31.10.2022 r.:
W trzecim kwartale 2022 r. wykonano następujące roboty:
• kontynuowano budowę oświetlenia ulicznego;
• kontynuowano prace związane z wykonaniem poboczy;
• kontynuowano humusowanie skarp;
• wykonano umocnienie wlotów i wylotów przepustów;
• montaż barier drogowych;
• montaż oznakowania pionowego;
• wykonanie oznakowania pozomego;