Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Świetna informacja dla mieszkańców Trzebiatowa i okolic

ZZDW ogłosił przetarg na budowę III części obwodnicy Trzebiatowa. Inwestycja połączy drogi wojewódzkie nr 102 i 103 i wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Zadanie będzie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.

 

Artykuł z dnia: 2020-07-13 07:18

- To kolejna ważna inwestycja w tej części Pomorza Zachodniego. Gryfice i Trzebiatów były wąskimi gardłami wakacyjnego, znacznie zwiększonego ruchu w pasie nadmorskim. Cierpieli na tym mieszkańcy, bo miasta stawały w sznurach aut i spalinach. Wyprowadzamy ruch z miast, co da oddech mieszkańcom i usprawni dojazd nad morze – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.

Przez miasto przebiega droga wojewódzka nr 102 Międzyzdroje-Kołobrzeg, a także droga wojewódzka nr 109, biegnąca z nadmorskiego Mrzeżyna do Płotów położonych przy trasie S6. W mieście kończy również bieg droga wojewódzka nr 103 z Kamienia Pomorskiego.

-  Po perturbacjach związanych między innymi ze zmianą koncepcji przebiegu trzeciego odcinka obwodnicy, możemy ruszyć do przodu – podkreśla wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj.

Przypomnijmy, że trzeci etap budowy obwodnicy Trzebiatowa połączy dwa odcinki, które zostały oddane do użytku w 2012 r. I etap budowy obwodnicy Trzebiatowa spina drogi wojewódzkie 103 i 109.  II etap został poprowadzony w ciągu drogi wojewódzkiej nr 102 czyli drogi prowadzącej z Kołobrzegu do Międzyzdrojów. Dzięki domknięciu obwodnicy cały ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza obręb miasta.

Dwa wykonane do tej pory odcinki obwodnicy Trzebiatowa realizowano w  ramach RPO Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-13. Kosztowały łącznie blisko 31 milionów złotych, z czego dofinansowanie unijne wyniosło ponad 21 milionów. Nowy odcinek obwodnicy będzie miał ok.1,7 km długości. Roboty budowlane będą kosztowały ponad 28, 8 mln zł.

- Teren ten jest w dużej części podmokły i będzie wymagał stabilizacji gruntów i rozwiązań zabezpieczających korpus drogi przed rozmywaniem. Projektowany odcinek włączony zostanie do istniejących rond, będzie też wymagał budowy kolejnego. Wzdłuż drogi przewidziana została budowa ciągu pieszo-rowerowego – dodaje dyrektor ZZDW Michał Żuber.

Termin składania ofert mija 12 sierpnia tego roku. Obwodnica powinna być gotowa do 30 czerwca 2022 r.

 

 

 

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl