Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Uwaga kierowcy! Od sierpnia utrudnienia na drodze wojewódzkiej nr 120

18 sierpnia zamknięta zostanie droga wojewódzka nr 120 Gryfino - Stare Czarnowo, na odcinku Gardno-Wełtyń. Zamknięcie ma związek z budową nowego przepustu pod tą drogą.  Po 10 dniach od zamknięcia, przejazd drogą zostanie przywrócony dla samochodów osobowych i autobusów. Ruch będzie odbywał się wahadłowo połówkami jezdni i będzie sterowany w zależności od natężenia - ręcznie lub za pomocą sygnalizacji świetlnej.

 

Artykuł z dnia: 2020-07-28 11:30

Przeznaczony do przebudowy przepust wykonany jest betonowych kręgów, które z biegiem lat uległy przemieszczeniom poprzecznym.  Przedostawanie się do przepustu ziemi spod drogi, powodowało jej wypłukiwanie i w konsekwencji zapadanie się jezdni .

Na budowie konieczne jest wykonanie głębokich wykopów, sięgających 4,5 metra. Dla bezpieczeństwa podróżujących i pracowników na budowie, droga musi zostać zamknięta. W takich warunkach ruch, zwłaszcza pojazdów ciężkich, byłby niemożliwy.

Tymczasowa organizacja ruchu zakłada wprowadzenie od 18 sierpnia objazdu drogą powiatową przez Wysoką Gryfińską, Chlebowo i Radziszewo i drogą krajową nr 31 przez Daleszewo i Czepino.

Autobusy dowożące pracowników do ZALANDO oraz ruch regularnej linii PKS będą odbywać się drogą gminną Wełtyń-Gardno. Droga wykonana jest z płyt betonowych i w okresie przebudowy przepustu, utrzymywana będzie przez wykonawcę. Do czasu zamknięcia drogi, Gmina Gryfino dokona niezbędnych zmian w rozkładach jazdy komunikacji PKS.

Po 28 sierpnia, utrudnienia na DW nr 120 w rejonie przepustu będą polegały na wprowadzeniu ruchu wahadłowego, sterowanego w zależności od natężenia ręcznie lub za pomocą sygnalizacji świetlnej. Wcześniejsze zamknięcie drogi pozwoli nie tylko bezpiecznie prowadzić prace budowlane, ale również je przyspieszyć. 

Dodajmy jeszcze, że przebudowa przepustu nie była możliwa w trakcie remontu drogi, który był prowadzony w 2017 r. na dwóch odcinkach: Gryfino-Wełtyń i Wełtyń-Gardno, ze względu na ograniczony zakres tego remontu. Polegał on na wyrównaniu nawierzchni masą bitumiczną i ułożeniu tzw. warstwy ścieralnej, czyli wierzchniej warstwy nawierzchni drogowej, która zabezpiecza konstrukcję drogi przed bezpośrednim oddziaływaniem ruchu i przedostawaniem się wody.

Remont drogi był pilny z uwagi na bardzo zniszczoną nawierzchnię. W sierpniu 2017 r. Zarząd Województwa wygospodarował dodatkowe środki, które pozwoliły na jego przeprowadzenie w ramach tzw. zadań jednorocznych, czyli z terminem realizacji do końca 2017 r. Inwestycja taka nie wymaga zlecania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę. Wykonuje się ją na tzw. zgłoszenie rozpoczęcia robót  budowlanych do Urzędu Wojewódzkiego.

Przebudowa przepustu wymaga natomiast uzyskania pozwolenia na budowę, oraz wszystkich uzgodnień z właścicielami urządzeń podziemnych branży energetycznej i teletechnicznej oraz uzyskania pozwolenia wodnoprawnego wydawanego przez Wody Polskie. Dokumentacja na przebudowę przepustu była gotowa w 2018 r.

Wyłączenie 20-metrowego odcinka, na którym wystąpiło zapadlisko, z przeprowadzanego w 2017 r. remontu, spowodowałoby narażenie uczestników ruchu na niebezpieczeństwo. Mając to na względzie podjęto decyzję o wykonaniu nowej nawierzchni na całym odcinku.

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl