Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Przed nami kolejny etap modernizacji DW nr 163

ZZDW ogłosił przetarg na I etap przebudowy DW 163 na odcinku Połczyn Zdrój-Czaplinek. Zadanie będzie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.

 
Artykuł z dnia: 2020-08-12 10:41

DW nr 163 biegnie z Kołobrzegu na południe województwa przez Białogard, Połczyn Zdrój, Czaplinek do Wałcza i węzła z drogą krajową nr 10. Jest to alternatywna trasa nad morze i w okresie letnim jest  obciążona dużym ruchem.

W RPO WZ na lata 2007-13 droga ta była przebudowywana ze wsparciem unijnym na czterech odcinkach.  W latach 2009 -2010 r. za 6,7 mln zł przebudowane zostało przejście drogi 163 przez Połczyn Zdrój. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosło wówczas 4,4 mln zł. Dotację w wysokości 400 tys. zł. przekazało również miasto.

W 2014 r. zakończyła się kolejna modernizacja DW nr 163, tym razem 6,5-kilometrowego odcinka między Glinkami i Wałczem.

Koszt inwestycji wyniósł blisko 12,6 mln zł., z czego dofinansowanie unijne - 12 mln zł. Przebudowy kolejnych dwóch odcinków zakończono w 2015 r.: 10-kilometrowego pomiędzy Czaplinkiem i Machlinami i 18-kilometrowego między Machlinami i Glinkami. Koszt tych dwóch zadań wyniósł 44,18 mln zł, w tym dofinansowanie unijne ponad 41,74 mln zł.

Zależy nam na tym, by cała trasa między Kołobrzegiem  i drogą krajową nr 10 stała się wygodnym i bezpiecznym korytarzem komunikacyjnym - podkreśla wicemarszałek woj. zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj

ZZDW przygotowuje kolejne etapy modernizacji tej trasy , które będą mogły być realizowane ze wsparciem unijnym.

Ogłosiliśmy przetarg na przebudowę  mocno już wyeksploatowanego ponad 8-kilometrowego odcinka DW nr 163, na południe od  Połczyna-Zdroju. Odcinek ten jest pierwszym etapem planowanej w przyszłości przebudowy DW nr 163 między Połczynem-Zdrój a Czaplinkiem. Droga zostanie na tym odcinku poszerzona do normatywnych 7 metrów. Ważna będzie korekta łuków, która poprawi płynność ruchu i widoczność, mówi dyrektor ZZDW Michał Żuber.

Podobnie jak inne projekty RPO będzie to gruntowna przebudowa, dzięki której powstaną nowe zjazdy, włączenia dróg, chodniki, zatoki autobusowe, odwodnienie, przepusty i oświetlenie.Przebudowywany odcinek kończy się przed tzw. odcinkiem osuwiskowym znajdującym się w dolinie 5 jezior, który objęty jest jeszcze opracowaniem.

Termin składania ofert mija 2 września tego roku.

 

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl