Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Północna obwodnica Gryfic już gotowa!

Po otwarciu ruchu na nowej obwodnicy Gryfic, duża część kierowców jadących drogami wojewódzkimi 110, 109 i 105, może ominąć centrum miasta. Zadanie było realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20.  

Artykuł z dnia: 2021-08-03 10:15

Gryfice są węzłem dróg wojewódzkich i powiatowych, które wiodą do tak znanych miejscowości wypoczynkowych jak: Mrzeżyno, Niechorze, Rewal, Pobierowo, Dziwnów i Kamień Pomorski.

Obecny na otwarciu drogi marszałek województwa Olgierd Geblewicz, podkreślił, że była to inwestycja, na którą mieszkańcy Gryfic czekali od wielu lat.

„Natężenie na zachodniopomorskich drogach rośnie z roku na rok. To jest oznaka tego, że przyjeżdża do nas coraz więcej turystów, rozwijamy się gospodarczo” – mówił marszałek Olgierd Geblewicz. - Staramy się wspólnie z lokalnymi samorządowcami rozwiązywać, krok po kroku, problemy drogowe.
Jednym z takich właśnie kolejnych kroków było podpisanie przez marszałka i lokalnych samorządowców listu intencyjnego w sprawie projektu i kontynuacji budowy drugiej części obwodnicy Gryfic, która miałaby przebiegać na zachód od miasta.

Wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj przypomniał, że drogi wojewódzkie w rejonie Gryfic przejmują duży ruch pojazdów poruszających się drogą krajową S6 i zmierzających na Wybrzeże. Teraz po wybudowaniu nowej obwodnicy Gryfic, ruch ten zostanie w dużej mierze przekierowany na nową obwodnicę w ciągu której, co warto podkreślić,  powstał w końcu drugi most na rzece Redze – dodał wicemarszałek.

Przed budową obwodnicy punktem newralgicznym było właśnie jedyne połączenie prawobrzeża i lewobrzeża miasta przez most w ciągu drogi wojewódzkiej nr 105.

Obok mostu przez Regę, drugim dużym obiektem inżynierskim na tej trasie jest nowy wiadukt kolejowy nad linią kolejową Koszalin-Goleniów.

Obwodnica została poprowadzona po nowym śladzie, północną stroną miasta. Jest to odcinek o długości 4,4 km. Droga ma 7-metrową szerokości jezdni i będzie zaliczana do dróg klasy G czyli głównych.  Zadanie obejmowało budowę nowej kanalizacji deszczowej, oświetlenia i  lokalnie nowych ciągów pieszo-rowerowych – podkreśla dyrektor ZZDW Michał Żuber.
Powstały też dwa ronda - na skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi nr  110 i 109. Pozostałe skrzyżowania z drogami:  wojewódzką nr 105 i powiatową do Prusinowa zaprojektowano jako klasyczne rozwiązania.

Wartość całego zadania to blisko 69 mln zł. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej przewidywane jest w wysokości 52,7 mln zł.

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl