Loading
Herb
 wybierz miejscowosc

Zakończył się III etap budowy rowerowego Starego Kolejowego Szlaku

Gotowe, nowe odcinki rowerowego Starego Kolejowego Szlaku czekają na turystów. Właśnie zakończył się III etap budowy tej trasy. Jest ona jedną z czterech tras rowerowych włączonych do Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego.

Artykuł z dnia: 2023-08-04 08:28

Rowerowy Stary Kolejowy Szlak biegnie z północy na południe wschodnią częścią województwa Zachodniopomorskiego.  Łączy środkowe Wybrzeże ze strefą zachodniopomorskich Pojezierzy.  Na północy ma dwie odnogi zaczynające się w Mielnie koło Koszalina i w Kołobrzegu. Łączą się one w Białogardzie.  Część kołobrzeska w większości biegnie po nasypie dawnej linii kolejowej przez Gościno i Karlino. Dalej na trasie znajduje się uzdrowiskowy Połczyn Zdrój i Drawski Park Krajobrazowy.

- To przede wszystkim szlak dla tych cyklistów, którzy w jeździe na rowerze szukają spokoju, odpoczynku i obcowania z naturą. Sieć tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim jest coraz gęstsza i coraz dłuższa. Nowe odcinki oddawane do użytku szybko zyskują popularność i stają się bardzo atrakcyjnym sposobem na aktywne spędzanie wolnego czasu – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
 
W III etapie inwestycji powstały i zostały oznakowane odcinki: Mielno - Wronie Gniazdo – Klępino – Karlino. Są to odcinki przebiegające przez gminy: Białogard, Karlino, Będzino, Świeszyno i Mielno.  
 
Pierwszy z odcinków inwestycyjnych o długości około 800 metrów i szer. 2 m powstał wzdłuż drogi gminnej na odcinku od mostu na Radwi w Karlinie, do dawnej drogi krajowej nr 6, a dziś drogi wojewódzkiej nr 112.


 Stary Kolejowy Szlak, dojazd do Karlina od strony DW112

Drugi prawie 2,5- kilometrowy odcinek powstał pomiędzy drogami powiatowymi przebiegającymi przez Żeleźno i Wronie Gniazdo.  Oba nowe odcinki mają nawierzchnię bitumiczną.


SKS, odcinek Wronie Gniazdo - Żeleźno

Tu na drodze dla rowerów dopuszczony jest ruch pojazdów rolniczych dojeżdżających na pobliskie pola oraz samochodów Lasów Państwowych. Zaprojektowana w tym miejscu droga rowerowa ma szerokość 3 m i utwardzone pobocza.

Oznakowanie trasy pojawiło się na odcinkach o łącznej długości około 30 kilometrów: Mielno – Mścice, Mścice – Koszalin, Konikowo – Niedalino, Strzekęcino – Wronie Gniazdo, Pomianowo – Klępino i Karlino.  

Zakres robót objął standardowo przygotowanie i oczyszczenie terenu, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne – wykopy i nasypy, wykonanie projektowanej konstrukcji drogi rowerowej, ustawienie urządzeń zabezpieczających ruch, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz nasadzenia.

Wykonawcą była firma Domar, która wykonała to zadanie za blisko 6,7 mln zł.  
Powoli finalizujemy projekt pod nazwą Stary Kolejowy Szlak – mówi wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj.  Zaawansowane prace widać już na odcinku, który łączy się z zakończonym właśnie projektem. Niebawem będzie można wygodną drogą rowerową pokonać dystans pomiędzy Karlinem i Białogardem – dodaje wicemarszałek Sobieraj.

ZZDW jest również po wyborze wykonawcy na II etap inwestycji, czyli realizację odcinka Złocieniec – Wałcz. Jest to kontynuacja projektu, który został zakończony w 2020 r., kiedy to oznakowano i częściowo zbudowano od podstaw odcinak Białogard- Złocieniec. W ramach tamtej inwestycji na nasypie kolejowym dawnej linii kolejowej Świdwin – Połczyn-Zdrój powstał 5 – kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej.  Wykonano również oznakowanie na odcinku o długości blisko 63 km - od Białogardu do Złocieńca.

W etapie II, całkowita długość odcinków inwestycyjnych wynosi około 33,6 km, a odcinków do oznakowania blisko 17, 7 km.

Kolejne odcinki Starego Kolejowego Szlaku realizowane są dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego oraz Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego.

 

 

 

Prawa autorskie
Twój sposób na internet - www.mentax.pl